Doorgaan naar hoofdcontent

5 spooklocaties in België


5 Spooklocaties in België.

Het is ons bekend dat geesten territoriaal zijn... Ze hangen vaak vast aan mensen of locaties en zijn vaak niet van plan om zomaar weg te gaan.
We proberen ze dan ook vaak op te zoeken en bereiden ons nodig voor.

We weten dan ook vaak niet waarom deze huizen bezeten zijn...
Waarom net daar... 
Waarom gaan ze niet gewoon opzoek naar hun rust? 

Toch blijven we ze op te zoeken... Vaak zijn we ons berust dat ze daar rond zwerven maar dat houd ons niet tegen.
Nee, wij blijven opzoek naar paranormale verschijningen zodat we dit kunnen onderzoeken en uiteindelijk verslag kunnen brengen.

Voor jullie heb ik dan ook onderzoek gedaan... Ja hoor! Vandaag gaan we het hebben over 5 spooklocaties in België...

1. Het sas van Gent. (Nederland)


Het sas van Gent was ideaal voor ghost hunters... 
Het word gezegd dat tijdens de eerste wereldoorlog een Duitse soldaat werd geëlektrocuteerd.
Wat vaker in die tijd werd gedaan... Tijdens de oorlog gebeurde veel gruwelijke dingen.

Echter word gezegd dat de geest van de Duitser er nog steeds rond zwerft.
Het is dan ook een heel bekende plaats onder de geesten jagers.
Wat dan ook uiteindelijk de ondergang van het gebouw betekende.

Uiteindelijk heeft de eigenaar wegens veiligheid redenen besloten om het te laten afbreken.
Echter is het verhaal achter dit gebouw toch vrij eng.

Ja hoor... Er word gezegd dat de Duitser word vergezeld door vier Canadese soldaten.
Zij reden met een tank op een mijn tijdens wereld oorlog twee wat uiteindelijk hun leven koste.
Het word dan ook gezegd dat ze er nog steeds rondzwerven.

Echter werd gezegd dat als je in het huis kwam er uiteindelijk geen mobiel bereik meer zou zijn.
Dat je ook zou voelen dat de soldaten aanwezig zouden zijn.
Echter was dit gebouw zo bekend en in zo'n staat dat de eigenaar het voor hun eigen veiligheid liet afbreken.

2. Kasteel ruïnes van La Roche.


Ooit gehoord van het kasteel van La Roche? 
Misschien van de vrouwe Berthe? Nee? Dat is niet erg!
Het kasteel dateert terug tot aan de negende eeuw.

De vrouwe Berthe was de dochter van de eigenaar van het kasteel.
De vader echter dacht het beste idee te hebben om de perfecte echtgenote te vinden voor zijn dochter.
Hij besloot te starten met een toernooi... De winnaar zou mogen trouwen met Berthe.

De graaf van Montaigu was aan het winnen hoewel hij al verloofd was.
Ja hoor, de graaf was al verloofd met gravin Alix de Salm.
Toen de graaf  aan het winnen was...

...Verscheen er een zwarte ridder...

...Deze zwarte ridder vermoorde de graaf en won de trouw van Berthe.
Na de trouw werd het koppel 's nachts gevonden op hun kamer.

De zwarte ridder was de gravin.

Het wordt gezegd dat de gravin een pact met de duivel had gesloten om haar verloofde te doen boetten.
Tot de dag van vandaag kan je de geest van Berthe nog steeds zien rondspoken.

Echter ben ik wat sceptisch aangezien ik geen goede video kon vinden die realistisch bleek te lijken.
Net zoals de video hierboven.
Dus mocht jij veel bezig zijn met paranormaal onderzoek? Laat ons weten wat jij hier van denkt!

Zelf vind ik dat het te fake lijkt en teveel effecten in het spel zijn.

Het word ook gezegd dat Berthe niet verschijnt bij regen of harde wind.
Dit vind ik dan ook weer eerder verdacht.
Want een goede verklaring is nooit gegeven.

Er is dan ook nooit een deftig onderzoek gedaan!

3. Het bezeten huis in Brugge.

Dit verhaal is echter angstaanjagend.
Het huis zelf noemt Den Noodt Gods en kan gevonden in de Spanjaardstraat in Brugge.
Het word gezegd dat een non genaamd Hortence Dupont die daar woonde...
...gezien was door een monnik aan de overkant.
5 spooklocaties in BelgiëDe monnik werd uiteindelijk verliefd op Hortence en besloot haar te confronteren.

Hij wou haar vertellen hoe graag hij met haar wou zijn.
Hij wou zijn liefde voor haar uitten...

...De monnik kwam uiteindelijk te weten dat de gebouwen verbonden waren door tunnels...

...Deze tunnels gebruikte de monnik dan om in het geheim Hortence te bezoeken.
Hortence was echter niet geïnteresseerd in hem en probeerde weg te lopen...
...Waardoor de monnik haar neerstak.

Het wordt gezegd dat de monnik nog altijd rondzwerft opzoek naar Hortence om zijn spijt te betuigen.
Hij stak zijn grote liefde neer waar hij heel veel spijt van heeft.

4. Kasteel van Noisy


Het kasteel van Noisy ook wel bekend als Château Miranda is ook wel één van de favoriete plaatsen van een urban explorer of een ghost hunter.
Echter is het niet al te veilig om er een kijkje te gaan nemen.

Het is zelfs zo dat er een serieus instortingsgevaar is.
Echter willen de eigenaars geen afstand doen van het kasteel en het dus ook niet renoveren.
Het is dan ook strikt verboden om er te komen maar er word niet aangehouden;

Het kasteel van Noisy was een kamp voor kinderen met een mentale handicap.
Of kinderen die mentale hulp nodig hadden.
Ze boden deze kinderen daar onderdak en voedsel.

Het heeft dan ook zijn naam gekregen door het strikte regime.
Het word gezegd dat je kinderen kan horen huilen...
Of heel eng horen lachen...

Daarom ook dat het wel is Noisy word genoemd.

5. Goede Ten Briele.

Vroeger woonden er een familie op een boerderij genaamd Goede Ten Briele...
5 spooklocaties in België
...Net zoals iedere boerderij deden ze gewoon hun ding en hadden ook paarden.
Echter stierven al hun paarden telkens aan een plotse dood.

De familie wist niet meer wat te doen en riepen hulp in van een lokale priester.
De priester was geschokt en had een oplossing.
De priester zei dat alleen moeder Maria hen zou kunnen helpen.
Hij zei dat ze een dood paard met zijn benen omhoog voor de boerderij moesten zetten.

Om daarop uiteindelijk een kapel te bouwen om liefde aan moeder Maria te betuigen.

De familie volgde netjes de raad op van de pastoor.
Uiteindelijk stierven er geen paarden meer.

Heb jij zelf last van paranormale dingen? Ben jij opzoek naar iemand die onderzoek kan doen zonder dat het teveel kost?

Wij zijn geen commercieële blog en doordat de lezers geen advertenties wouden besloten we ook dat we deze niet gingen toepassen.
Echter om de blog in leven te houden vragen wij aan onze lezers of ze al dan niet een donatie willen doen.
http://paypal.me/paranormaalgezien

Dit is volledig vrijstaand en helemaal niet verplicht!


Zij komen gratis onderzoek doen!

Reacties

  1. Ik ben één van de schrijvers van de blog. Voor diegene die daarnet gecomment heeft. Hij moet nog worden toegelaten maar. U hebt gelijk 't sas van gent ligt in Nederland. Sorry bedorry Everybody makes misstakes right :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je de locaties bezoeken of is het verboden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijdens de oorlog "gebeurde" veel gruwelijke dingen → gebeurdeN. Meervoud. Dingen is meervoud, het werkwoord dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik en m'n jongste zoon doen dat ook graag ,wij zijn ook al is s' avonds laat met een kameraad van m'n jongste zoon naar villa noteboom te Brecht waar het echt wel degelijk spookt en hoe dichter dat je met je pillamp kwam hoe donkerder dat het werd en de pillamp steeds zwakker en zwakker werd , en ineens blaffende honden en kettingzaag die aan het zagen was ,en s' avonds laat een kettingzaag horen 🤔 ? Je hoorde ineens geschreeuw heel dichtbij en heel zwaar gegrom van precies een of ander wild beest , en zag je boven een licht branden in de villa ,en goed wetende dat er gene trap naar boven meer is ,want binnen is daar alles bouwvallig ,we zijn er ook is in de dag geweest ,we waren daar toens binnen toen we betrapt werden en werden we weggestuurd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb 11 jaar in India gewoont en heb wat ervaringen met wat de Tibetanen noemen 'wereldse geesten'. Ik moet de dingen zelf ervaren om te geloven dat het bestaat. Het was opweg terug naar Dharamsala. Ik miste de bus en ik kon overnachten in een familie huis. Ik kon in hun gebeden ruimte overnachten. Maar wat ik niet wist is dat ik zei wereldse geesten aanbidden. Geesten die je kunnen helpen met wereldse dingen. Maar alleen als je ze offeringen geeft. Net voordat ik in slaap viel werd ik in het bed geduwd. Ik zag zelfs hoe de geest uitzag. Maar zag dit niet met mijn ogen maar met mijn eigen bewustzijn (mind). Ik probeerde omhoog te komen maar dat lukte niet. Het ging een tijdje zo door. En toen zag ik plotseling het gezicht van Padmasambhava of ook wel guru Rinpoche genoemd. Dat moment was het weg. Ik heb goed geslapen de rest van de nacht. In de ochtend had ik overal in mijn lichaam spierpijn. Ben meteen naar een van mijn Tibetaanse leraren gegaan en hij zei dat ik niet in de nacht in zulke huizen moet verblijven. Ook zei hij dat ik mij niet druk moet maken dat er wat schade is gedaan. Ik was wat ongerust omdat ik in mijn hart chakra wat pijn had. Ook zei hij dat ik niet op mijn rug moet in slaap vallen met een hand op mijn hart chakra en de andere op mijn buik. Dan zouden geesten namelijk sneller toe gang hebben tot jouw.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Wat zijn Orbs.

Wat zijn Orbs.   We zijn vaak opzoek naar een antwoord op één van de belangrijkste vragen van het leven. Wat gebeurt er als we doodgaan. Is er een hemel of eindigen wij in een duisternis waar we niets zijn? Mijn moeder geloofde in een interessante theorie die ik onlangs ironisch genoeg terug zag in een film. Zij gelooft dat wij allen een sprankje energie zijn afkomstig van een grote bron energie. Deze bron is God en schiet constant energie af. Wij zijn dus een deel van God... Als wij dood gaan keren we dan ook terug naar die bron. Om dan opnieuw te beginnen. Zelf ben ik niet religieus maar dit vond ik dan wel één van de meest unieke theorieën die mij wel lag. Zelf kan ik niet geloven in een hemel... Een paradijs waar iedereen rust en vrede kent. Simpelweg omdat ons ras... De mens... Geen vrede kent. Wij zijn egoïstische wezens en zullen bewust of onbewust altijd streven naar meer. Orbs daar in tegen zijn een fascinerende wending en misschien zelf

5 Geesten vastgelegd op camera

5 Geesten vastgelegd op camera. Het paranormale is jarenlang een heel breed gediscussieerd onderwerp geweest. Zelfs de dag van vandaag zijn er veel mensen die twijfelen of het al dan wel echt is. Het is voor sommige zo wonderbaarlijk dat ze het niet kunnen geloven... ...Misschien komt dit ook door de hoeveelheid valse informatie die het internet rondgaat... Er zijn veel youtubers die hun ervaringen vervalsen voor meer views. Views zijn voor hun inkomen wat ervoor zorgt dat ze heel gemotiveerd zijn. Vandaag... Zijn jullie de jury! Ja, jullie mogen uitzoeken of de volgende video's al dan niet vals zijn... 1. De Wingate hotel geest. Als er in een hotel iets mis gaat moeten ze een bepaalde protocol volgen. Horen ze geluiden, ook al zijn het vreemde geluiden mogen ze nog altijd niet zomaar binnen komen. Echter wanneer dit protocol niets uitmaakt... ...En ze denken dat er iemand in gevaar kan zijn geld dit protocol niet meer... Op 14 september 2